Alla inlägg under augusti 2007

Av Katarina - 30 augusti 2007 16:12

Letade en runda till, men några hundtränargrejer går inte att finna! Köpte en boll på snöre och en boll på repknut åt Tess. Valde bollen med repknuten för när jag provade med bollen på snöret ville hon hellre bita i snöret än i bollen och snöret skulle ju JAG hålla i! I alla fall så tog jag med den nya leksaken till kursen och visst sprang hon efter den och hämtade den, men sen släppte hon den framför mig med en förväntansfull min och godis i blicken! Hon trodde nog att hämtandet av leksaken var ett av de moment hon skulle göra för att få sitt eftrertraktade godis. I alla fall så gjorde leksaken att hon inte behövde bita mig i ärmarna och då är det ju något positivt med den!

Av Katarina - 24 augusti 2007 18:21

I onsdags var det lite bättre väder när Tess och jag var på hundkursen. Tess var duktig igen! Vi körde rallylydnad och ett godisspår och det gick bara bra! Hon är inte världens bästa på att gå fot fint och sätta sig vid sidan, hon hamnar gärna lite framför, men vad gör det, vi har ju kul!


Jag letade och letade efter mina gamla hundträningsgrejer, jag vet att jag hade lite leksaker och sånt i en ryggsäck. Men jag har inte hittat något av det, antingen har jag kastat bort en del eller så ligger de på ett MYCKET BRA STÄLLE... Tess har nämligen en förmåga att tugga lite på mina underarmar när hon blir riktigt uppspelt och glad, och det blir hon när hon är duktig och får beröm! Då tänkte jag att en leksak kanske inte vore så dumt för henne att tugga på istället. Det blir väl bara att ta sig till djuraffären och köpa nåt, eller så kanske jag kan hitta en gammal trasig handduk och knyta till?

Av Katarina - 19 augusti 2007 18:40

Fick ett ryck och tränade lite lydnad med Tess i kväll. Ja, men det vara bara lite... Man kan ju inte förta sig efter så många års inaktivitet på den fronten! Försökte få henne att inte sätta sig framför när vi stannade, och det gick riktigt bra! När vi tränat färdigt fick hon värsta hopprycket. Hon blir helt prillig och skuttar och nafsar mig i armen, men jag hittade en tom plastflaska som hon kunde kuta runt med istället, så hon fick utlopp för sin glad-energi.

Av Katarina - 16 augusti 2007 20:15

... fast det var skönt under uppehållet i eftermiddags! I kväll går vi inte ut och tränar... Tess och Grynet ligger på sina normala platser i soffan eller fåtöljerna. Tess trodde nog att matte fått fnatt igår när vi plötsligt gav och ut i ÖSREGN och TRÄNADE! Fast godis och hundkompisar och sånt säger man ju inte nej till!

Av Katarina - 15 augusti 2007 21:02

Riktigt hundväder var det när jag började på en "agility-aktiveringskurs" med Tess i kväll. Har inte gått nån kurs, har inte tränat hund alls på minst 5 år! Men Tess uppförde sig utomordentligt bra, tycker jag! Jag är helnöjd. Men ack så blöta vi blev... Både utifrån och inifrån, för inte var det kallt heller. Kroppen ångade duktigt därinne i regnstället, glasögonen blev prickiga av regn på utsidan och dimmiga av imma på insidan, så inte såg man mycket heller, men kul var det! Och så fick jag stifta bekantskap med något jag aldrig hört talas om förut, nämligen "rallylydnad". Har man varit borta ifrån hundvärlden under att antal år så hänger man inte riktigt med!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards