Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Hund försvunnen!

Av Katarina - 8 november 2008 08:56

Igår när jag tog med hundarna ut till stallet för att som vanligt natta hästarna försvann Tess! Det händer att vi går på varsin sida av magasinet på väg till stallet, men hon brukar dyka upp så snart hon hör stalldörren öppnas, för därinne kan det finnas nån katt man kan jaga iväg ibland. Men inte i går kväll...


Grynet var med mig hela tiden, hästarna fick sitt natthö, jag kollade att de hade vatten och så ställde jag mig i dörren och ropade på Tess (ifall hon skulle ha slunkit in i stallet medan jag pysslade med höet) Men ingen Tess... Jag släckte och stängde. Eftersom klockan hade hunnit bli över midnatt var lampan på magasinet släckt, så det var mörkt som i en säck att gå tillbaks till huset. Jag gick in och sa till maken att Tess försvunnit. Han skulle gå ut och stänga av vattnet eftersom vi har en vattenläcka just nu, så att det i alla fall inte skulle stå och rinna ut hela natten. Vattenläckan har också fört med sig att hela trädgården delats av ett 120 cm djupt dike där vi ska lägga ned en ny ledning.


Maken gick ut och orolig som jag var följde jag snart efter. Vart hade hon tagit vägen? Kvällen var stilla, så man hörde varje litet ljud. Rätt som det var hörde jag ett skall! Tess! Gick ut till maken som sa att Tess var nere i diket! Stackarn! Där nere stod hon, med tassarna i lervällingen! Hon försökte komma upp, men det var för högt och så rasade jorden ner när hon försökte få fäste med tassarna. Maken la sig på knä och fick tag i nackskinnet på henne medan jag lyste med ficklampan. En lerig Tess fick ta en snabbdusch i stallet innan vi gick in!

 
 
Anna

Anna

10 november 2008 13:59

Nämen fy vad läskigt, vilken tur att ni hittade henne.
Glömmer ju aldrig när Pyton kom tillbaka helt dyngsur sent en vinterkväll, han hade ju då ramlat ner i en "brunn" men som tur va kommit upp själv.

http://www.freewebs.com/solhem

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 2 augusti 2009 18:17

Tess blev sjuk och inlagd på klinik... Det gick inte bra... Sov gott lilla Tess....

Av Katarina - 16 april 2009 20:10

I morgon fyller Tess 10 år!  

Av Katarina - 2 april 2009 18:41

Hon kastar sig handlöst ned och rullar vällustigt! Men nu så är snön tyvärr borta... Solen gassar och det känns som vår i luften. Tess gillar denna väderlek bättre, medan Grynet blir lerig om magen......

Av Katarina - 16 februari 2009 17:11

Måste väl kontra med en bild, eller två, jag med: (syskonbildstafetten startade på http://silly.bloggagratis.se/ systrarna hade faktiskt inte ALLTID samma outfit...)   Fast ganska ofta... (bild från en hundutställning):   ...

Av Katarina - 16 februari 2009 17:08

Grynet gillar snö:  

Ovido - Quiz & Flashcards