Alla inlägg under november 2007

Av Katarina - 8 november 2007 19:28

Grynet har varit lite extra morrig några dagar nu. Har ingen aning om varför. Kanske har hon lite mer ont än vanligt i sina gamla ben? Igår rök hon ihop med Tess fast ingenting stressande hände just då. Jag var ensam i huset och på övervåningen och hundarna var nere (för ovanlighetens skull, de brukar vara där jag är). Rätt som det var hörde jag världens gruff nerifrån. Jag hann inte gå dit innan det var slut, men det är ovanligt att de ryker ihop utan anledning. När det kommer folk, eller om vi uppför oss "otillbörligt" enligt Grynet, alltså rör oss snabbare än vanligt, skrattar högt, pratar för mycket och för högt, skojar och busar, då hånder det att hon får anfall på Tess och till slut står inte Tess ut längre utan ger igen och då är bråket igång. Oftast lyfter jag isär dem direkt. Men varför de rök ihop igår, vet jag inte, jag var ju inte ens inom synhåll och ingen sa nåt eller sprang runt, kanske mådde hon inge vidare? Ibland vore det bra om de kunde tala, men det är inte alltid man får svar när man frågar... Har ibland försökt fråga tonåringen om något och blivit utan svar, så det kanske inte hjälper att kunna tala!

Av Katarina - 1 november 2007 08:35

Nu har hundarna haft lyxvecka igen. Daghussar hemma hela veckan. Det blir ju så när det är skollov. Fast i morgon, sista dagen blir det inge vidare kul för dem. Bara vara ensamma hemma. Har fixat en kompis som tar ut dem en gång vid lunchtid och så kanske styvsonen kan övertalas att ta en liten sväng när (om) han kommer hem. Annars får de klara sig själva... Vi ska en sväng till Göteborg. Maken i jobbet och vi andra hänger med för nöjes skull. Det händer ju inte speciellt ofta (typ nästan aldrig!), så jag tror inte de gamla damerna tar nån större skada av det!

Ovido - Quiz & Flashcards