Alla inlägg under september 2007

Av Katarina - 26 september 2007 21:11

Nu är lyxlivet slut och vardagen som vanligt igen, sonen har återvänt till sydligare nejder. Var på kursen ikväll och Tess börjar fatta vad jag vill att hon ska göra när vi kör en liten agilitybana nu! Men jag måste komma ihåg att hålla tyst tills hon kommit igenom tunneln! Ibland berömmer jag henne precis när hon tittar in i den och då kommer hon snabbt ut igen, samma väg som hon gick in... Vi provade budföring också, och det var väl sisådär. Det var mer intressant att nosa på marken för att se om det fallit ned några godbitar efter tidigare hundar med förare...

Av Katarina - 20 september 2007 14:02

Hundarna har privat daghusse denna veckan. Min äldste är hemma hela veckan, så hundarna får både sällskap hela dagen och lunchpromenad! Härliga tider för dem! Det kanske kompenserar för att jag inte kunde åka på hundkursen med Tess igår... (men vi slapp regnet i alla fall hi hi!) Jag var på kurs själv med jobbet istället och då fick inga hundar vara med.

Av Katarina - 15 september 2007 13:31

Idag var vi i skogen med hundkursen och testade att spåra. Jag hade inga förhoppningar alls om att Tess skulle fixa det, eftersom hon tidigare inte ens ville leta efter mig och eftersom hon inte är ett smack intresserad av saker. Men hon fattade faktiskt galoppen! Satte ned näsan och tog spåret. Sen hade jag lagt ett par godisbitar i spåret, men vid dem blev hon lite distraherad och trodde att hon skulle leta mer godis. I alla fall så gick hon på spåret igen och fixade det till slutet! Sedan testade vi mattesök. Jag tänkte att hon skulle kanske inte bry sig den här gången heller, men hon kom som ett skott! Duktig Tess!

Av Katarina - 12 september 2007 23:10

Förra veckan var det leta godis och saker och matte som stod på schemat på hundkursen. Godis är gott, sa Tess och letade och letade! Matte däremot, hon kommer nog när hon är klar... Leta matte var alltså ingen hit. Tess sprang runt och letade godis igen när jag hade gömt mig. Sen hälsade hon på några hundar bredvid så instruktören fick ropa fram mig!


Ikväll testade vi lite fler agilityhinder: balansbom, gunga och A hindret. Tess har aldrig provat nåt av dem. Det funkade rätt bra, men nån större självbevarelsedrift verkar hon inte ha. Trilla ner gör väl inget! I alla fall så fick vi prova på en liten bana på slutet och Tess gjorde den så bra så jag ville inte testa en gång till! Vore ju dumt att sabba nåt som just funkat, tyckte jag!

Ovido - Quiz & Flashcards